loading...
معماری و شهر سازی
ali tavakkoli بازدید : 630 چهارشنبه 22 دی 1395 نظرات (0)

یکی از نگرانی های کاربران اینترنت ترس از هک شدن سیستم آنها توسط هکرها می باشد و هر چندوقت یکبار شنیده می شود که تعدادی از کامپیوترها هک شده اند و یا دچار حمله از طرف هکرها قرار گرفته اند. در این مطلب شما را با روش های ساده ولی کاربردی برای ایمن تر کردن سیستم های خود و جلوگیری از هک شدن آشنا می کنیم.

سیستم تشخیص نفوذ

یک سیستم محافظتی است که ترافیک شبکه را آنالیز و خرابکاری های در حال وقوع در شبکه را شناسایی می کند. روش کار به این صورت است که با استفاده از تشخیص نفوذ که شامل مراحل جمع آوری اطلاعات، پویش پورت ها، به دست آوردن کنترل کامپیوترها و نهایتا هک کردن می باشد می تواند نفوذ و خرابکاری هایی را گزارش و کنترل نماید. اما چگونه می توان از این حملات جلوگیری کرد؟


۱- استفاده از فایروال

هکرهایی که مستقیما به سیستم شما دسترسی ندارند، از طریق ارتباط اینترنتی به سیستم شما نفوذ می کنند. یکی از راه های ورود آنها استفاده از پورت های شبکه ای باز است. فایروال همه ترافیک اینترنتی شما را که در طول پورت های شبکه ای وجود دارند، در هر دو حالت ورودی و خروجی کنترل می کند. این نرم افزار همچون یک دربان عمل می کند و به کاربر اجازه می دهد تا انتخاب کند کدام برنامه، اطلاعات را دریافت یا ارسال کند. ویروس یاب Zone Alarm و Bit Defender فایروال های خوبی هستند.

که می توان به جای فایروال پیش فرض ویندوز از آنها استفاده کرد.

 فایروال چگونه دات آی آر

۲- استفاده از نرم افزار ضد بدافزار

احتمالا ساده ترین راه برای هکرها به منظور نفوذ به سیستم یک کاربر، استفاده از نصب نرم افزارهای مخرب یا نصب شده توسط کاربران ساده و بی تجربه است. در برخی موارد، کاربر حتی نیاز به تایید چیزی ندارد زیرا به محض اینکه فایل موردنظر توسط کاربر باز شد جاسوس افزار به طور خودکار اجرا می شود و خودش را نصب و راه اندازی می کند. به همین دلیل داشتن یک نرم افزار امنیتی برای محافظت از امنیت سیستم بسیار لازم و ضروری است. نرم افزارهای ضد بدافزار، هر گونه فعالیت مخربی که در کامپیوتر صورت می گیرد را ردیابی و متوقف می کنند.

۳- استفاده از رمزهای بسیار قوی و تغییر هر چند وقت یک‌ بار آنها

شاید بتوان گفت تنها راه برای محافظت از حساب های کاربری آنلاین همچون ایمیل یا حساب های بانکی، استفاده از رمزهای عبور بسیار قوی است. باید از رمزهایی استفاده کنید که به راحتی نتوان آنها را پیدا کرد. برای هر کدام از حساب های کاربری نیز رمزی جداگانه باید در نظر گرفت. همچنین باید توجه داشته باشید که هر چند وقت یک بار رمز عبور خود را تغییر بدهید. شاید این تغییرات مداوم چندان جالب به نظر نرسد و مشکل باشد ولی برای حفظ امنیت اطلاعات فردی و حساس حساب های بانکی باید این سختی را بر خود هموار کرد.

رمزعبور قوی چگونه دات آی آر

۴- امنیت شبکه

اگر فردی به شبکه کامپیوتری شما دسترسی داشته باشد می تواند به ترافیک شبکه شما نفوذ کند و به اطلاعات حساس و محرمانه شما دسترسی پیدا کند. به همین دلیل بسیار مهم و ضروری است که تنظیمات روتر را از حالت پیش فرض تغییر دهید و برای شبکه وای‌فای(بی سیم) خود رمز عبور تعیین کنید.

۵- استفاده از اتصال امن برای ارسال اطلاعات

برای محافظت از اطلاعات شخصی هنگام استفاده از سرویس های اینترنتی، اطمینان حاصل کنید که اطلاعاتتان را در طول اتصال امن رمزگذاری شده ارسال و دریافت می کنید. در حال حاضر می توانید برای دسترسی به بسیاری از سرویس های مهم از ارتباط امن استفاده کنید که امنیت بالایی دارد(بعنوان مثال https).


۶- کار کردن با حساب های کاربری استاندارد یا محدود شده

بیشتر کاربران تمایل دارند تا از اکانت استفاده کنند زیرا استفاده راحت تری دارد. شما به راحتی می توانید بدون نیاز به سوئیچ کردن بین اکانت ها یا اجرای یک فایل نصب با قوانین اداره کننده یک برنامه را نصب و راه اندازی کنید. می دانید این کار تا چه اندازه مورد استقبال هکرهاست؟

ویندوز ۷ و ویستا امنیت بیشتری دارند زیرا هنگامی که برنامه ایی می خواهد در سیستم تغییری ایجاد کند این سیستم عامل ها به تایید یا اطلاعات لاگین نیاز دارند.

۷- رمزگذاری اطلاعات حساس

هنگامی که اطلاعات بسیار حساس را روی هارد درایو یا هارد اکسترنال خود ذخیره می کنید، حتما آن را رمزدار کنید. به این ترتیب دسترسی به آن دشوار می شود. حتی زمانیکه یک هکر به سیستم کامپیوتری شما نفوذ می کند نیز اگر اطلاعات رمزگذاری شده باشند دسترسی به آنها برایش مشکل خواهد بود. یکی از بهترین ابزارهای رایگان و منبع باز برای رمزگذاری اطلاعات TrueCrypt است.

۸- به روزرسانی سیستم‌عامل و نرم افزارها

بیشتر برنامه ها، باگ و حفره های امنیتی دارند. برای بر طرف کردن باگ ها، برنامه نویس ها آپدیت هایی برای به روز رسانی نرم افزارها می نویسند. آپدیت کردن سیستم‌عامل، درایورها و نرم افزارهای نصب شده حتی اگر قابلیت جدیدی به آنها اضافه نکند این مزیت را دارد که سیستم شما را تا به طور قابل توجهی در برابر بدافزارهای اینترنتی محافظت می کند.

۹- پاک کردن و بازنویسی روی حافظه های داخلی و خارجی

پیش از هر گونه اقدامی در رابطه با تعویض یا تغییر ابزارهای ذخیره سازی اطلاعات همچون هارد درایوها، یو اس ‌بی فلش ها، کارت حافظه یا دی‌وی‌دی، ابتدا همه اطلاعات موجود روی آنها را پاک کنید و برای اطمینان، دوباره روی آنها اطلاعات بی ارزشی ذخیره کنید و دوباره پاک کنید. به این ترتیب دیگر امکان بازگرداندن اطلاعات دستگاه های ذخیره سازی بسیار اندک است. فقط پاک کردن اطلاعات از روی هارد ضامن امنیت اطلاعات نیست. باید برای اطمینان حتما فضای ذخیره را با اطلاعات متفرقه پر کنید.

امیدواریم این مطلب مفید بوده باشه

ali tavakkoli بازدید : 440 سه شنبه 19 آبان 1394 نظرات (0)

راهنمای خطاهای موجود در اجرای بازی ها و آموزش رفع اشکالات

توجه ۱ : پیشنهاد می شود قبل از نصب بازی ها ابتدا حداقل سیستم مورد نیاز بازی را که در پست آمده بررسی کنید و اگر سیستمتان حداقل نیازهای بازی را پشتیبانی نمی کند بازی را دانلود نکنید چون در ادامه ی نصب و اجرای بازی با مشکل مواجه خواهید شد.

توجه ۲ : قبل از اینکه اقدام به نصب بازی کنید علی الخصوص بازی های جدید، حتما درایور کارت گرافیک سیستم خود را به آخرین نسخه به روز کنید. شما می توانید همیشه آخرین نسخه درایور کارت های گرافیک Nvidia و AMD را از لینک های زیر دانلود کنید :

توجه ۳ : پیشنهاد می شود برای نصب و اجرای هرچه بهتر بازی ها و برای اینکه مشکلات بازی ها به حداقل برسد پیش نیازهای زیر را بر روی سیستم خود دانلود و نصب کنید:

  1. دانلود تمامی Runtimeهای C++
  2. دانلود DirectX
  3. دانلود Net Framework

 

 

لیست خطاهای موردی موجود در بازی ها و راه حل رفع آن ها :

 

۱.خطایی که در آن کلمه های MSVCR (100,110,120)  و یا MSVCP (100,110,120)  و ++C و یا vcredx86 و … ذکر شده است:

این خطاها به دلیل نصب نبودن Runtimeهای C++ است که می بایست از لینک زیر آن ها را دانلود و نصب کنید.

 

۲.خطایی که در آن کلمه d3dx9 و یا D3dx.dll و OpenGL و … ذکر شده است:

دلیل این خطا نبود DirectX و کتابخانه های OpenGL می باشد، برای رفع این اشکال درایور کارت گرافیکتان را به آخرین ورژن ارتقا دهید و همچنین DirectX را نصب کنید.

 

۳.خطایی که در آن کلمه Framework ذکر شده است:

دات نت فریم ورک (dot net framework) یک رابط برنامه نویسی می باشد که در واقع ویندوز را کامل می کند. زمانی که خطایی این چنینی ظاهر می شود باید دات نت فریم ورک را نصب کنید.

 

۴.خطایی که در آن به دیسک اورجینال یا شماره سریال اشاره می شود:

خطاهایی که پیام هایی مانند Original disk not found و یا please insert original disk می باشد و یا شما هیچ شماره سریالی برای بازیتان ندارید ولی بازی از شما شماره سریال می خواهد و پیام های مشابه دیگر را دریافت می کنید، این خطا نشان دهنده کرک نشدن بازی شماست. برای رفع این خطا می بایست بازی خود را کرک کنید. در اکثر مواقع برای این منظور می بایست محتویات پوشه ای که در آن کرک بازی موجود است را در محل نصب بازی کپی کنید. پوشه های کرک اکثرا نام هایی بدین شکل دارند :

  • Crack
  • Codex
  • RLD
  • Reloaded
  • FLT
  • Prophet
  • Fairlight
  • SKIDROW
  • CPY
  • PLAZA

اگرچه اکثر مواقع کرک کردن بازی ها به شکل متداول یعنی کپی کردن محتویات موجود در پوشه کرک می باشد، اما همیشه این روش کارساز نیست و ممکن است کرک نیاز به نصب و … باشد که در این صورت در پست های مربوطه نحوه ی کرک کردن ذکر خواهد شد.

۵.خطایی که در آن عبارت OS Not Support و یا Operation System not Support ذکر شده است:

این به دلیل قدیمی بودن سیستم عامل شما یا بازی نسبت به سیستم عامل شماست، برای رفع این اشکال ویندوز خودتان را به حداقل سیستم مورد نیاز بازی که در پست همان بازی ذکر شده است آپدیت کنید.

 

۶. خطایی که در آن عبارت STEAM is required to play the game ذکر شده است:

این خطا بدین معنی است که بازی شما کرک نشده است. به دستورالعمل شماره ۴ مراجعه کنید. اگر بعد از کرک بازی باز هم این خطا را مشاهده نمودید بدین معنی است که بازی برای اجرا نیاز به نرم افزار Steam دارد. نرم افزار Steam را دانلود و نصب نموده و قبل از اجرای بازی Steam را اجرا کنید. ( نیازی به ساخت اکانت استیم و لاگین در نرم افزار نیست )

 

۷.خطایی که در آن عبارت Origin not installed ذکر شده است:

این خطا بدین معنی است که بازی شما کرک نشده است. به دستورالعمل شماره ۴ مراجعه کنید. اگر بعد از کرک بازی باز هم این خطا را مشاهده نمودید بدین معنی است که بازی برای اجرا نیاز به نرم افزار Origin دارد. برای رفع این خطا می بایست نرم افزار Origin را دانلود و نصب نموده و قبل از اجرای بازی Origin را اجرا کنید. ( نیازی به ساخت اکانت اوریجین و لاگین در نرم افزار نیست )

 

۸.خطایی که در آن کلمه xlive.dll یا microsoft live  یا game live ذکر شده است:

برخی از بازی ها که اکثرا توسط شرکت Microsoft و EA Games عرضه می شوند برای ارایه یک سری خدمات مانند بازی آنلاین، ثبت رکوردها، جهانی کردن فایل های سیو، به اشتراک گذاری اطلاعات توسط بازیکن ها و … به یک نرم افزار به نام Microsoft Games for Windows – LIVE Game  احتیاج دارند. برای رفع این مشکل، نرم افزار Microsoft Games for Windows – LIVE Game را دانلود و نصب کنید.
بعد از آن زمانی که وارد بازی شدید، دکمه HOME را از روی کیبورد فشار دهید و یک اکانت آفلاین بسازید تا بتوانید بازی هایتان را ذخیره کنید.

 

۹.خطایی که در آن کلمه openal32.dll ذکر شده است:

دلیل وجود این خطا نبودن فایلی به نام openal32.dll است. برای رفع این خطا نرم افزار openAL Installer را دانلود و نصب کنید.

 

۱۰.خطایی که در حین بازی ظاهر می شود و اجازه Save کردن را به ما نمی دهد:

معمولا این گونه خطاها کمتر به چشم می خورند، اینگونه خطاها بیشتر در حین بازی در زمان ساخت پروفایل ظاهر می شوند، البته گاهی اوقات نیز قبل از بازی به شما پیامی تحت عنوان اینکه “نمی توانید بازیتان را ذخیره کنید” نمایش داده می شود. دلایل عمده وجود این خطا یکی بخاطر عدم وجود نرم افزار Microsoft Games for Windows – LIVE Game و Steam که قبلا به آن اشاره شد.

۱۱.خطایی که در آن کلمه Fatal Error ذکر شده است:

این اشکال بخاطر عدم سازگاری فایل اجرایی بازی با ویندوز شماست، برای رفع این موضوع ابتدا آنتی ویروستان را غیرفعال کنید و یک بار دیگر بازی را نصب کنید و قبل از اجرای بازی روی فایل اجرایی آن کلیک راست بزیند و گزینه Properties را انتخاب کنید، در صفحه Compatibility ، تیک Run this pro… را بزنید و یک ویندوز پایین تر از ویندوز خودتان انتخاب کنید و OK بزنید و بازی را اجرا کنید. اگر مشکل رفع نشد این بازی با ویندوز شما سازگار نیست. همچنین نصب DotNet Framework 3.5 می تواند در رفع این اشکال موثر باشد.

۱۲.وقتی بازی شما صدا نداشت و یا با خطایی که در آن عبارت Error during initialization Unhandled exception caught ذکر شده است و یا به محض اجرای آن پیغام Don’t Send مواجه شدید:

این اشکال بخاطر وجود کارت صوتی های متعدد در کامپیوتر شماست، برای رفع این مشکل به کنترل پنل بروید و System را باز کنید و از صفحه Hardware دکمه Device Manager را بزنید و در زیر شاخه های Sound درایورهای مربوط به کارت صوتی های دیگر مانند کارت آن بورد مادر بورد یا کارت صوتی بعضی مودم ها و … را Disable کنید. اگر باز هم مشکل شما حل نشد به تنظیمات کارت صوتی بروید و کیفیت خروجی را روی Studio Quility 48100 Hz – 24 bit  تنظیم کنید.

۱۳.خطایی که در آن کلمه nvidia physx ذکر شده است:

PhysX یک میان افزار است که به صورت تخصصی یک سری از رخدادهای فیزیکی خاص مانند برخورد و تصادف اجسام و حرکات بدن و … را شبیه سازی می کند. این نرم افزار در درایور کارت گرافیک و همچنین به صورت جداگانه وجود دارد ولی پیشنهاد ما به شما برای رفع این اشکال، آپدیت درایور کارت گرافیک به آخرین ورژن آن می باشد. اگر آخرین ورژن درایور کارت گرافیک شما نصب است و باز هم این اشکال را می بینید به کنترل پنل کارت گرافیکتان بروید و از قسمت Set PhysX Configuration این نرم افزار را فعال کنید.

 

۱۴.خطایی که در آن کلمه ۳D Vision ذکر شده است:

این خطا بخاطر این است که شما یا امکانات سخت افزاری سه بعدی را ندارید یا بازیتان سه بعدی نیست یا درایور سه بعدی کارت گرافیک شما فعال نیست، برای این امر پیشنهاد ما استفاده از ویندوز ۷ به بالا می باشد که باید بعد از نصب درایور کارت گرافیک وارد کنترل پنل گرافیک شوید و در قسمت ۳D Vision ، آن را فعال کنید. همچنین با مشاهده خطاهای این چنینی از صحت کارکرد قطعات سه بعدیتان اطمینان پیدا کنید، یعنی باطری ها، اتصالات و …

۱۵.خطایی که در آن گزینه Send و Don’t Send وجود دارد:

کاربرهای ویندوز XP معمولا با پیام های این شکلی زیاد سر و کار دارند و چون دلایل فراوانی باعث بوجود آمدن این اشکال هستند, نمی توان یک راه حل خاص به آن اختصاص داد، بیشتر اوقات این اشکالات بخاطر خرابی ویندوز رخ می دهند. پیشنهاد ما به شما استفاده از ویندوز ۷ می باشد.

۱۶.خطای Stop Working :

برای رفع این خطا اقدامات زیر را انجام دهید:

  1. آخرین نسخه DirectX باید روی سیستم شما نصب باشد .
  2. آخرین نسخه درایور تمام سخت افزار های شما مخصوصا کارت گرافیک باید نصب شده باشند.
  3. نصب Net Framework 4.5
  4. نصب Nvidia PhysX
  5. نصب Visual C++ 2005, 2008 ,2010 , 2012
  6. روی فایل نصب بازی راست کلیک کرده و گزینه Properties را انتخاب نمایید، به صفحه Compatibility بروید و تیک گزینه Run this program in compatibility mode for را بگذارید و از منوی پایین آن WindowsXP Service Pack 3 را انتخاب کنید. حالا اجرا کنید .
ali tavakkoli بازدید : 3455 شنبه 18 مهر 1394 نظرات (0)

https://reg.pnu.ac.ir/Forms/AuthenticateUser/main.htm

برای دانشجویان عزیز دسترسی آسان لینک بالابای بای

https://reg.pnu.ac.ir/Forms/AuthenticateUser/main.htm

برای دانشجویان عزیز دسترسی آسان لینک بالابای بای

https://reg.pnu.ac.ir/Forms/AuthenticateUser/main.htm

برای دانشجویان عزیز دسترسی آسان لینک بالابای بای

https://reg.pnu.ac.ir/Forms/AuthenticateUser/main.htm

برای دانشجویان عزیز دسترسی آسان لینک بالابای بای

https://reg.pnu.ac.ir/Forms/AuthenticateUser/main.htm

برای دانشجویان عزیز دسترسی آسان لینک بالابای بای

https://reg.pnu.ac.ir/Forms/AuthenticateUser/main.htm

برای دانشجویان عزیز دسترسی آسان لینک بالابای بای

https://reg.pnu.ac.ir/Forms/AuthenticateUser/main.htm

برای دانشجویان عزیز دسترسی آسان لینک بالابای بای

https://reg.pnu.ac.ir/Forms/AuthenticateUser/main.htm

برای دانشجویان عزیز دسترسی آسان لینک بالابای بای

v

v

v

https://reg.pnu.ac.ir/Forms/AuthenticateUser/main.htm

برای دانشجویان عزیز دسترسی آسان لینک بالابای بای

vv

https://reg.pnu.ac.ir/Forms/AuthenticateUser/main.htm

برای دانشجویان عزیز دسترسی آسان لینک بالابای بای

https://reg.pnu.ac.ir/Forms/AuthenticateUser/main.htm

برای دانشجویان عزیز دسترسی آسان لینک بالابای بای

https://reg.pnu.ac.ir/Forms/AuthenticateUser/main.htm

برای دانشجویان عزیز دسترسی آسان لینک بالابای بای

https://reg.pnu.ac.ir/Forms/AuthenticateUser/main.htm

برای دانشجویان عزیز دسترسی آسان لینک بالابای بای

https://reg.pnu.ac.ir/Forms/AuthenticateUser/main.htm

برای دانشجویان عزیز دسترسی آسان لینک بالابای بای

https://reg.pnu.ac.ir/Forms/AuthenticateUser/main.htm

برای دانشجویان عزیز دسترسی آسان لینک بالابای بای

https://reg.pnu.ac.ir/Forms/AuthenticateUser/main.htm

برای دانشجویان عزیز دسترسی آسان لینک بالابای بای

ali tavakkoli بازدید : 526 جمعه 27 شهریور 1394 نظرات (0)

وقتی به خرید لپ تاپ می روید با مدل های مختلف شاید کمی گیج شوید.  چرا بعضی از لپ تاپ ها با مشخصات عالی ارزان هستند ؟  مثلاً مدلی از لپ تاپ ایسوس را می بینید که پردازنده Core i5 دارد ، کارت گرافیک ۸۲۰ و قیمت ۱.۷۰۰.۰۰۰ تومان! اینجاست که در دلتان به باقی فروشندگان و دوستانتان ناسزا می گویید که چرا به شما گفتند برای Core i5 نزدیک ۲ میلیون تومان خرج کنید. اما  واقعاً چه اتفاقی افتاده است؟ به  پردازنده نگاه کنید. اگر دقت کنید برای مدل سی پی یو نوشته شده است : intel Core i5 4200U . مسئله همین جاست. این سری ، سری کم مصرف سی پی یو ها است. بیایید کمی به این گروه بپردازیم:

اگر لپ تاپ های ایسوس و سونی و ایسر و .. را نگاهی بیندازید متوجه می شوید که بسیاری از مدل های آنها تا زیر ۳ میلیون تومان از CPU های سری U بهره می برند و از آنجایی که تقریباً ۷۰% خریداران در این محدوده قرار دارند بهتر است با این سری بیشتر آشنا شوند. اینتل به صورت کلی ۳ سری CPU برای لپ تاپ ها دارد: سری U،سری M و سری H که هرکدام زیر مجموعه هایی هم دارند مثل MQ و HQ .

سری U سری کم مصرف سی پی یو های اینتل است و مصرف بسیار کم و مناسبی دارد . ولی در قبال این کمی مصرف قدرت آن از دست می رود. همین اتفاق می افتد که سری U پردازنده Core i5 از CPU سری Core i3 M ضعیف تر است . نکته بسیار جالب در مورد این CPU ها مصرف تنها ۱۵ وات انرژی است که در مقابل CPU های دیگر که متوسط مصرف ۴۰ وات را دارند بسیار کمتر است. البته سری Y هم از سوی اینتل معرفی شده است که مصرفش از این هم کمتر است که به آن نمی پردازیم.

برای مقایسه سری های مختلف CPU های CORE i5 و CORE i7 توجه شما را به دو جدول زیر جلب می کنم:

مقایسه سری های مختلف CPU های Core i5 نسخه موبایل

مقایسه سری های مختلف CPU های Core i7 نسخه موبایل

همانطور که می بینید تفاوت بین CPU ها در حدی است که باید آن را مد نظر قرار داد. برای مثال کارایی دو CPU اینتل یعنی Core i5 4200U و Core i5 4200M را مورد بررسی قرار می دهیم:

4200mu

همانطور که می بینید سری U در مقابل سری M حرفی برای گفتن ندارد و بیشتر شبیه گروه پایین تر می ماند. یعنی یک Core i5 سری U به اندازه سری M پردازنده Core i3 قدرت دارد:

4000mu

این داستان برای CPU های Core i7 هم ادامه دارد:

4700mu

 

و اگر بخواهیم با پردازنده های معمولی Core i5 مقایسه کنیم:

4500mu

 

کلام آخر اینکه پردازنده های سری U برای مصرف کم ساخته شده اند و از این نظر فوق العاده اند. اولترا بوک ها که بیشترین مصرف کننده این پردازنده ها هستند باید هم وزن کمی داشته باشند و هم باتری خوبی داشته باشند و هر دوی این عوامل باعث می شود از Cpu های سری U استفاده کرد. چرا که باید در وزن و مصرف باتری صرفه جویی شود. ولی در مواقعی که شما بیشتر به کارایی نیاز دارید تا حمل ونقل و باتری و … اصلاً گول نام i7 یا i5 را نخورید.

خلاصه امر؟

پردازنده های اینتل حروفی در آخر مدل های خود دارند که هر کدام به معنی وظیفه آنهاست :

U: بسیار کم مصرف است و نباید به نام i5 و i7 بسنده کنید. در CPU های i7 پردازنده های سری U دارای ۲ هسته هستند.

CPU: M های معمول اینتل برای لپ تاپ ها

HQ : همانند سری MQ هستند فقط کمی به گرافیک آنها بیشتر پرداخته شده است.

MQ : پردازنده های ۴ هسته ای معمول برای لپ تاپ ها

CPU:Y های بسیار کم مصرف موبایل

اگر قصد لپ تاپی قدرتمند دارید از سری های M و MQ و HQ استفاده کنید. ولی اگر باتری و سبکی می خواهید به سری های U و Y هم نگاهی بیندازید.

ali tavakkoli بازدید : 688 جمعه 30 مرداد 1394 نظرات (0)

کاشی کاری در فتوشاپ



ویرایش تصاویر تنها کاری نیست که در فتوشاپ می‌توان انجام داد. در ترکیب یک ذهن خلاق و فتوشاپ می‌توان طرح‌های جدید بسیار جالبی به وجود آورد. در این مطلب می‌خواهیم ایجاد یک کاغذ دیواری را که حاصل تکرار کاشی مانند یک طرح در پس زمینه است یاد گرفته و پس‌زمینه‌های دلخواه خود را ایجاد کنیم.

مراحلی که به این منظور باید طی کنیم عبارتند از:

کاشی‌کاری در فتوشاپ

1ـ ایجاد یک سند جدید: معمولا اولین کار در فتوشاپ ایجاد یک سند جدید متناسب با ابعاد پروژه مورد نظر است. در این طرح نیز ما باید سندی متناسب با ابعاد مورد نظر خود ایجاد کنیم، پس به این منظور از منوی File گزینه New را انتخاب می‌کنیم تا کادر محاوره‌ای ایجاد یک سند جدید گشوده شود.

اندازه سند بسته به اندازه کاشی مورد نظر که می‌خواهیم با تکرار آن طرح را به وجود آوریم بستگی دارد؛ هرچه این اندازه بزرگ‌تر باشد تعداد تکرار کمتر و هرچه این اندازه کوچک‌تر باشد تعداد تکرار بیشتر خواهد بود. در این تمرین ما اندازه 100 در 100 پیکسل و رزولوشن 72 را انتخاب کرده و حالت پس‌زمینه را نیز Transparent انتخاب می‌کنیم تا سند جدید بدون پس‌زمینه و به‌صورت شفاف ظاهر شود.

 

با کلیک روی دکمه OK سند جدید باز خواهد شد که البته اندازه آن در حالت معمولی بسیار کوچک است پس با کلیدهای ترکیبی Ctrl+Space و کلیک ماوس یا انتخاب ابزار Zoom آن را چند برابر بزرگ‌تر می‌کنیم تا براحتی بتوانیم روی آن کار کنیم.

 

2ـ اضافه‌کردن خطوط راهنما: چون در این پروژه پیدا‌ کردن مرکز سند بسیار مهم است ابتدا مرکز سند را به کمک ترسیم خطوط راهنما پیدا می‌کنیم. برای ترسیم خطوط راهنما دو روش وجود دارد که راحت‌ترین روش فعال‌کردن خط‌کش‌ها و درگ‌کردن روی آنهاست. برای ظاهر‌کردن خط‌کش‌ها می‌توانیم دکمه‌های Ctrl+R از صفحه‌کلید را فشار دهیم. پس از ظاهر‌کردن خط کش‌ها با کلیک روی آنها و درگ ماوس به داخل فضای کاری خطوط راهنما ترسیم می‌شود. با نزدیک‌کردن ماوس به مرکز افقی یا عمودی محیط کاری، ماوس به وسط محیط کاری پرش می‌کند (البته در صورتی که حالت Snap در پنجره View فعال باشد) که در این حالت با رها‌کردن ماوس خط کمکی مورد نظر ترسیم می‌شود. هم در جهت افق و هم در جهت عمود باید خط کمکی در مرکز محیط کاری ترسیم کنیم تا مرکز سند که محل تلاقی این دو خط است، ظاهر شود.

حال دیگر نیازی به خط‌کش‌ها نداشته و با فشار دوباره Ctrl+R آنها را ناپدید می‌کنیم.

کاشی‌کاری در فتوشاپ

3ـ اقدام به ترسیم شکل مورد نظر: برای ایجاد یک شکل دلخواه می‌توانیم از شکل‌های آماده فتوشاپ استفاده کنیم. برای دسترسی به این اشکال روی ابزار Rectangle راست کلیک کرده و ابزار  Custom Shape Tool را انتخاب می‌کنیم.

 

4ـ ایجاد یک شکل توپر: ابزار انتخاب شده به‌سه‌روش شکل را ترسیم می‌کند که البته فعلا نیازی به بررسی تفاوت‌ها و ویژگی‌های این سه حالت یعنی Vector Shape, Path و Pixel based shape نیست. در این مرحله سومین حالت یعنی ‌ Pixel-based shape را انتخاب می‌کنیم تا شکل توپر را به کمک آن ایجاد کنیم.

 

 

5ـ انتخاب شکل مناسب: پس از انتخاب حالت مورد نظر برای انتخاب شکل مناسب مقابل گزینه Shape کلیک کرده و از بین اشکال موجود، شکل دلخواه خود را انتخاب می‌کنیم. در صورت نیاز با کلیک در شکل کوچک سمت راست و بالای پنجره باز شده و انتخاب گزینه All و تائید کادر باز شده می‌توانیم به اشکال بسیار زیادی دسترسی داشته و از بین آنها شکل مورد نظر خود را انتخاب کنیم. پس از انتخاب شکل دلخواه با زدن Enter از صفحه‌کلید، کادر مربوط بسته شده و می‌توانیم نسبت به ترسیم شکل مورد نظر اقدام کنیم.

کاشی‌کاری در فتوشاپ

6ـ ترسیم شکل در محیط کاری: پس از انتخاب شکل مورد نظر، رنگ دلخواه خود را از بخش Color Picker انتخاب کرده و با انتقال ماوس به مرکز سند و کلیک و سپس درگ ماوس شکل را ترسیم می‌کنیم. با فشار دکمه‌های Shift+Alt پس از کلیک ماوس و هنگام درگ‌کردن می‌توانیم ضمن حفظ تناسب ابعاد شکل (Shift) رشد شکل را از مرکز (Alt) ایجاد کنیم. هنگامی که شکل مورد نظر به ابعاد دلخواه رسید ابتدا درگ ماوس و سپس دکمه‌های صفحه کلید را رها می‌کنیم، در این مرحله باید دقت کنیم که حتما مرکز شکل ترسیم شده روی محل برخورد خطوط راهنما قرار گیرد.

 

7ـ خاموش‌کردن خطوط راهنما: در این مرحله دیگر نیازی به خطوط راهنما نداشته و می‌توانیم با زدن دکمه‌های ;+Ctrl از صفحه کلید، آنها را مخفی‌کنیم.

 پس از ایجاد پس‌زمینه مورد نظر می‌توانیم به کمک تکنیک‌های موجود رنگ دلخواهی را به کاغذ دیواری خود اعمال کرده و از آن در کارهای خود استفاده کنیم

8ـ ایجاد کپی از شکل ترسیم شده: برای خارج‌کردن کاشی از حالت ساده یک کپی از شکل ترسیم شده ایجاد کرده و آن را به چهار قسمت تقسیم کرده و در چهار گوشه محیط کاری قرار می‌دهیم. برای ایجاد کپی می‌توانیم هم از کلیدهای ترکیبی Ctrl+J از صفحه کلید و هم انتخاب گزینه Layer Via Copy از منوی Layer‌/‌New اقدام کنیم.

 

9ـ انتقال شکل به کناره‌ها: در این مرحله باید شکل کپی شده به چهار بخش تقسیم شده و هر ربع آن در یک گوشه از محیط کاری قرار گیرد. به منظور سهولت انجام این کار می‌توانیم از فیلتر Offset که در بخش Other منوی فیلتر قرار دارد استفاده کرده و فاصل افقی و عمودی آن را روی 50 تنظیم می‌کنیم. در این قسمت باید دقت شود که گزینه Warp Around حتما انتخاب شده باشد تا حالت دلخواه ما ایجاد شود.

 

10ـ ایجاد کاشی سازنده کاغذ دیواری: در این مرحله یک کاشی از کاغذ دیواری مورد نظر ما ایجاد شده است. برای ذخیره‌سازی آن برای استفاده‌های بعدی کافی است از منوی Edit بخش Define Pattern را انتخاب کنیم و در کادر باز شده با تعریف یک نام برای کاشی خود آن را ذخیره کنیم.

کاشی‌کاری در فتوشاپ

11ـ ایجاد کاغذ دیواری از کاشی ذخیره شده: پس از ذخیره‌سازی کاشی یک فایل جدید در اندازه دلخواه (مثلا 800 در 600) ایجاد کرده و برای اعمال کاشی ایجاد شده ابتدا در پانل لایه‌ها روی لایه اصلی دوبار کلیک می‌کنیم تا قفل لایه باز شود و سپس از منوی لایه‌ها گزینه Layer Style و سپس Pattern Overlay را انتخاب می‌کنیم. با فراخوانی این فرمان در پنجره باز شده مقابل شکل وسط کلیک کرده و از میان کاشی‌های موجود کاشی ذخیره شده خود را انتخاب می‌کنیم.

 

12 ـ تغییر ابعاد: برای تغییر ابعاد کاغذ دیواری ایجاد شده می‌توانیم در پنجره باز شده گزینه Scale را تغییر دهیم تا کاغذ دیواری به اندازه دلخواه ما برسد.

پس از ایجاد پس‌زمینه مورد نظر می‌توانیم به کمک تکنیک‌های موجود رنگ دلخواهی را به کاغذ دیواری خود اعمال کرده و از آن در کارهای خود استفاده کنیم. در صورت نیاز می‌توانیم لایه جدید ایجاد کرده و Pattern ذخیره شده را به کمک ابزار سطل‌رنگ با انتخاب حالت Pattern اعمال کنیم تا در لایه ایجاد شده شکل به‌صورت شفاف و بدون حاشیه سفید رنگ اعمال شود.

ali tavakkoli بازدید : 371 جمعه 30 مرداد 1394 نظرات (0)

14 قابلیت جدید ویندوز 10



ویندوز 10 در مرحله اول قصد دارد تا تمرکز از دست رفته روی ماوس و کیبورد را بازگردانده و محیط کاربری آشناتری فراهم کند؛ اما این تنها تغییر ویندوز جدید مایکروسافت نسبت به نسخه قبلی نیست.

ویندوز 10 در مرحله اول قصد دارد تا تمرکز از دست رفته روی ماوس و کیبورد را بازگردانده و محیط کاربری آشناتری فراهم کند؛ اما این تنها تغییر ویندوز جدید مایکروسافت نسبت به نسخه قبلی نیست. در این مطلب 14 قابلیت جدید ویندوز 10 را آورده‌ایم که در ویندوز 8.1 از انجام آن ناتوان بودید.

 

14 قابلیت جدید ویندوز 10 که در ویندوز 8 از انجام آن‌ها ناتوان بودید

ویندوز

یک – دستیار صوتی هوشمند کورتانا

کورتانا نام خود را از بازی محبوب Halo به ارث برده و اولین بار هم در ویندوزفون مایکروسافت ظاهر شد. خوشبختانه حالا کورتانا به ویندوز دسکتاپ نیز آمده و می‌توانید برای موارد مختلف از او کمک بخواهید. از جمله قابلیت‌های این دستیار صوتی می‌توان به پیش‌بینی آب و هوا، تنظیم یادآور، مسیریابی، اطلاعات در مورد شخصیت‌های مشهور، انجام تنظیماتی مانند وای‌فای و بلوتوث و یا حتی پیش‌بینی نتایج مسابقات ورزشی اشاره کرد. همچنین می‌توانید در تنظیمات کورتانا فراخوانی آن با گفتن "هی کورتانا!” را نیز فعال کنید تا دسترسی به آن ساده‌تر شود.

 

دو – چسباندن پنجره‌ها به گوشه تصویر

احتمالاً از قابلیت چسباندن پنجره‌ها به لبه‌های چپ یا راست مطلع هستید که امکان کار همزمان با دو اپلیکیشن را فراهم می‌کند. در ویندوز 10 این قابلیت بهبود یافته و مخصوصاً برای صفحه‌نمایش‌های بزرگ‌تر حالا قادرید تا پنجره‌ها را به گوشه‌ها بچسبانید و از 4 اپلیکیشن همزمان استفاده کنید. کافیست پنجره را از نوار عنوان گرفته و به گوشه دلخواه بکشید. این‌کار همچنین با کلیدهای ترکیبی ویندوز+نشانگر ماوس نیز قابل انجام است. البته کماکان می‌توانید به شیوه سنتی پنجره‌ها را به لبه‌ها نیز بچسبانید.

در نسخه‌های قبلی ویندوز شما مجبور بودید برای نمایش دسته‌بندی اطلاعاتی که حجم فضای هارد دیسک را اشغال کرده بودند از نرم‌افزارهای جانبی استفاده کنید. در ویندوز 10 این قابلیت به صورت پیش‌فرض وجود دارد

سه – آنالیز و بررسی فضای هارد دیسک

در نسخه‌های قبلی ویندوز شما مجبور بودید برای نمایش دسته‌بندی اطلاعاتی که حجم فضای هارد دیسک را اشغال کرده بودند از نرم‌افزارهای جانبی استفاده کنید. در ویندوز 10 این قابلیت به صورت پیش‌فرض وجود دارد. کافیست در نوار جستجو یا استارت عبارت storage را تایپ کنید تا فضای حافظه آنالیز شود. به این ترتیب می‌توانید متوجه شوید چه بخشی از فضای اشغال شده به آهنگ‌ها، ویدئوها، فایل‌های سیستمی، بازی‌ها و برنامه‌ها اختصاص داده شده است.

 

چهار – اضافه کردن دسکتاپ مجازی جدید

این قابلیت محبوب OS X سرانجام به ویندوز آمده است! شما می‌توانید به راحتی چندین دسکتاپ با چینش مختلف تعریف کرده و از آن‌ها در صفحه‌نمایش‌های مختلف استفاده کنید. کافیست دکمه Task View را در نوار وظیفه کلیک کنید تا یک دسکتاپ مجازی دیگر ایجاد کرده و یا بین دسکتاپ‌ها سوییچ کنید. دکمه‌های ترکیبی میان‌بر این دستور هم دکمه ویندوز + Tab هستند.

 

پنج – استفاده از اثر انگشت به جای پسورد

شاید بگویید برخی لپ‌تاپ‌های بازار با ویندوزهای قدیمی امکان ورود با اثر انگشت را دارند. اما این‌بار به عنوان بخشی از پلتفرم Windows Hello ویندوز 10 به صورت پیشفرض از حسگرهای اثر انگشت پشتیبانی کرده و نیازی به نصب نرم‌افزار و درایور جانبی نخواهد بود. به این ترتیب در لپ‌تاپ‌ها و یا تبلت‌های ویندوزی مجهز به حسگر اثر انگشت می‌توانید زحمت وارد کردن پسورد را فراموش کنید.

جالب است بدانید در پلتفرم Windows Hello پشتیبانی از حسگر اسکن قرنیه و همچنین تشخیص چهره نیز تعریف شده است؛ پس اگر تولیدکنندگان سخت‌افزار لپ‌تاپ‌های خود را مجهز به این حسگرها کنند ویندوز 10 از آن‌ها پشتیبانی خواهد کرد.

 

شش – مدیریت اعلان‌ها (نوتیفیکیشن‌ها)

خوشبختانه مایکروسافت شر Charms Bar را از سمت راست کم کرده و حالا مرکز اعلان‌های ویندوز (شبیه به OS X) سر جای آن قرار گرفته است. به این ترتیب دیگر اعلان‌ها نرم‌افزارها را از دست نخواهید داد و لازم نیست به صورت پراکنده دنبال آن‌ها بگردید. کافیست روی آیکون اعلان‌ها کلیک کنید تا تمامی آن‌ها جلوی چشمانتان قرار گرفته و همچنین به تنظیمات سریعی مانند بلوتوث، وای‌فای، موقعیت مکانی و … نیز دسترسی داشته باشید.

 

هفت – حالت مخصوص تبلت

ویندوز 8 سعی کرد تا محیط تبلت و دسکتاپ را با یکدیگر ترکیب کند که نتیجه آن خشم کاربران ماوس و کیبوردی بود که سال‌ها به رابط کاربری ویندوز عادت کرده بودند. به همین دلیل مایکروسافت تصمیم گرفته تا حالت تبلت را به صورت جداگانه در ویندوز 10 قرار دهد. کافیست مرکز اعلان‌ها را باز کنید و Tablet Mode را انتخاب کنید تا حالت بهینه شده برای لمس فعال شود. البته ویندوز 10 به صورت خودکار می‌تواند با توجه به سخت‌افزار رابط کاربری خود را تنظیم کند و وقتی تبلت را به داک کیبورددار متصل می‌کنید محیط کاربری دسکتاپ را در اختیارتان قرار دهد.

اپلیکیشن‌های جدید مدرن که قبلا مترو نامیده می‌شدند در ویندوز 8 و 8.1 به صورت تمام صفحه اجرا می‌شد و راهی برای اجرای آن‌ها در پنجره وجود نداشت. حالا در ویندوز 10 می‌توانید این اپلیکیشن‌ها مانند ایمیل، Reader و تصاویر را به صورت پنجره‌ای نیز اجرا کنید

هشت – استریم کردن بازی‌های ایکس‌باکس

اگر از کاربران ایکس‌باکس هستید می‌دانید که مایکروسافت به این پلتفرم بهای خاصی داده است. با وجود اینکه استریم کردن بازی‌ها ایده جدیدی نیست اما هماهنگی ویندوز 10 و ایکس‌باکس وان در بهترین حالت ممکن قرار داد. اگر شبکه مناسبی در خانه داشته باشید می‌توانید بازی‌های ایکس‌باکس را به صفحه لپ‌تاپ یا مانیتور دسکتاپ خود منتقل کنید و تلویزیون را به سایر اعضای خانواده واگذار کنید.

 

نه – مرورگر کاملاً جدید مایکروسافت Edge

اینترنت اکسپلورر به دلیل مشکلات فراوان به خصوص در نسخه‌های 6 و 7 مورد انتقاد کاربران قرار گرفت. مایکروسافت سعی کرد تا در طول چند سال نسخه‌های جدید این مرورگر را بهبود ببخشد تا بتواند سهم بازار از دست رفته خود را از کروم و فایرفاکس پس بگیرد اما با وجود این‌که IE از مزیت پیش‌فرض بودن روی ویندوز برخوردار بود کاربران معمولاً از آن تنها برای دانلود مرورگرهای دیگر استفاده می‌کردند!

به این ترتیب مایکروسافت تصمیم گرفت مرورگر خود را از پایه دوباره بازنویسی کند و البته نام جدیدی را هم برای آن انتخاب کند. مرورگر جدید با وجود این‌که از نظر افزونه‌ها نمی‌تواند با کروم یا فایرفاکس رقابت کند اما امکاناتی مانند حالت مطالعه، کورتانا و نوشتن روی صفحات وب را به همراه آورده است و امیدوار است بتواند به مرورگر اصلی کاربران تبدیل شود.

 

ده – سطل بازیافت را در منوی استارت قرار دهید

شاید این ویژگی برای شما چندان هم مهم نباشد اما از آن‌جایی که سطل بازیافت یک پوشه مهم سیستمی محسوب می‌شود می‌توانید برای دسترسی راحت‌تر از همه جا آن را به منوی استارت متصل کنید. همان‌طور که می‌دانید ویندوز 8 تقریباً یک منوی استارت نداشت و در نسخه‌های قبلی نیز امکان قراردادن سطل بازیافت در منوی استارت وجود نداشت. کافیست در نوار وظیفه Recycle Bin را جستجو کرده و سپس راست کلیک و Pin to Start را انتخاب کنید.

 

یازده – به ‌اشتراک‌گذاری شبکه‌های وای‌فای با دوستان

فناوری جدید Wi-Fi Sense ویندوز 10 با وجود این‌که از نظر برخی کارشناسان یک مشکل امنیتی محسوب می‌شود می‌تواند برای برخی مفید باشد. به این ترتیب وقتی میهمانان وارد خانه شما می‌شوند اگر جزو مخاطبین ویندوز شما محسوب wi-fi-sense شوند و البته از ویندوز 10 استفاده کنند بدون پرسیدن پسورد وای‌فای می‌توانند به شبکه شما متصل شوند. البته مخاطبان هیچ‌گاه متوجه نخواهند شد پسورد شما چیست اما می‌توانند از وای‌فای استفاده کنند.

 

دوازده – دسترسی آسان به تنظیمات

تنظیمات یکی دیگر از زمینه‌هایی است که ویندوز 10 بهتر از ویندوز 8 عمل کرده است. بسیاری از تنظیمات اصلی و پرکاربرد به صفحه جدیدی منتقل شده‌اند که Settings نام دارد. به این ترتیب نیازی نیست که برای اکثر تنظیمات به Control Panel بروید و در خرواری از تنظیمات به دنبال آن‌ها بگردید؛ هرچند که برای تنظیمات بیشتر می‌توانید کماکان به Control Panel سر بزنید.

 

سیزده – سازگاری با اندروید و iOS

ویندوز حالا برای اولین بار به صورت رسمی از گوشی‌های اندرویدی و آیفون و آی‌پد نیز پشتیبانی می‌کند. حتماً می‌دانید که مایکروسافت اخیراً اپلیکیشن‌های زیادی برای پلتفرم اندروید منتشر کرده و همچنین سرویس‌های محبوب خود مانند آفیس را نیز برای تمامی سیستم‌عامل‌های موبایلی عرضه کرده است. کافیست از منوی استارت Phone Companion را اجرا کنید تا بتوانید به صورت قدم به قدم و بدون مشکل آیفون یا گوشی اندرویدی خود را به ویندوز متصل کرده و اطلاعات آن را همگام‌سازی کنید.

 

چهارده – اجرای اپلیکیشن‌های مدرن در حالت دسکتاپ

اپلیکیشن‌های جدید مدرن که قبلا مترو نامیده می‌شدند در ویندوز 8 و 8.1 به صورت تمام صفحه اجرا می‌شد و راهی برای اجرای آن‌ها در پنجره وجود نداشت. حالا در ویندوز 10 می‌توانید این اپلیکیشن‌ها مانند ایمیل، Reader و تصاویر را به صورت پنجره‌ای نیز اجرا کنید. همچنین این اپ‌ها بهینه‌سازی شده‌اند و اگر از آن‌ها در ویندوز 8 استفاده نمی‌کردید ارزش آن را دارند که یک نگاه دیگر به آن‌ها بیندازید.

ali tavakkoli بازدید : 525 چهارشنبه 28 مرداد 1394 نظرات (0)

۱۵ میانبر مفید صفحه کلید در ویندوز


صفحه کلید در ویندوز

کلیدهای میانبر در ویندوز

 

۱۵ میانبر مفید صفحه کلید در ویندوز

در صورتی که یکی از کابران ویندوز باشید ، حتما کم و بیش با کلید های میانبر آشنایی دارید. میانبر ها باعث افزایش سرعت و عملکرد شما در اجرای فرامین ویندوز می شوند به طور مثال شما می توانید با استفاده از میانبر Alt + F4 یک برنامه و یا یک پنجره ی در حال اجرا در ویندوز را در کسری از ثانیه ببندید.

 

در این مطلب تصمیم داریم ۱۵ کلید میانبر مفید ویندوز را به شما معرفی کنیم. برخی از این میانبر ها را به خوبی میشناسید و از آنها به طور منظم استفاده می کنید اما برخی از آنها نیز ممکن است برای شما جدید باشد که آنها را میتوانید در این مطلب بیاموزید.

 

۱ . حرکت در میان کلمات
فرض کنید در حال تایپ یک متن می باشید ، در صورتی که قصد دارید بین کلمات تایپ شده حرکت کنید از کلید ترکیبی Ctrl و کلید های جهتی استفاده کنید.

 

 میانبر های ویندوز 8, معرفی کلیدهای میانبر

 

۲ . انتخاب کلمه ها با هر حرکت
شما با استفاده از کلید های ترکیبی زیر می توانید کلمات اطراف نشانگر را انتخاب (highlight) کنید.

 

 میانبر های ویندوز 8,کلیدهای میانبر در ویندوز

 

۳ . حذف یک کلمه
در صورتی که قصد دارید یک کلمه را در یک متن حذف کنید ، میتوانید از میانبر Ctrl + Backspace استفاده نمایید.

 

 میانبر های ویندوز 8, میانبر های کیبورد

 

۴ . انتخاب تمام کلمه ها در یک سطر
برای انتخاب تمام کلمه هایی که در یک سطر وجود دارند، می توانید از میانبر Shift + Home یا Shift + End استفاده کنید.

 

 میانبر های ویندوز 8, معرفی کلیدهای میانبر

 

۵ . کوچک کردن (Minimize) تمامی پنجره های در حال اجرا در ویندوز

 

 میانبر های ویندوز , معرفی کلیدهای میانبر

 

۶ . حرکت در بین پنجره های در حال اجرا در مرورگر
با استفاده از کلید ترکیبی Ctrl + Tab می توانید به سادگی ، بین پنجره های در حال اجرا در مرورگر ، جابه جا شوید.

 

 میانبر های ویندوز 8, معرفی کلیدهای میانبر

۷ . قفل کردن ویندوز
با این میانبر می توانید کامپیوتر خود را قفل کرده و به صفحه ورود ویندوز هدایت شوید.

 

 میانبر های ویندوز 8, معرفی کلیدهای میانبر

 

۸ . راه اندازی Task Manager
با استفاده از کلید های ترکیبی زیر ، Task Manager ویندوز شما راه اندازی خواهد شد.

 

 میانبر های ویندوز 8, معرفی کلیدهای میانبر

 

۹ . عکسبرداری از کل صفحه
برای گرفتن عکس از کل صفحه نمایش و پنجره های آن میتوانید از میانبر Win + Prt Scr استفاده کنید.

 

 میانبر های ویندوز 8, معرفی کلیدهای میانبر

 

۱۰ . تغییر نام یک فایل یا پوشه
برای تغییر نام یک فایل یا پوشه ، ابتدا فایل مورد نظر را انتخاب کرده و سپس کلید F2 را فشار دهید.

 

 میانبر های ویندوز 8, معرفی کلیدهای میانبر

 

۱۱ . زوم کردن
با استفاده از کلید Ctrl و اسکرول ماوس قادرید تا در بسیاری از برنامه ها مانند مرورگرها ، واژه پرداز ، فتوشاپ و … زوم کنید.

 

 میانبر های ویندوز 8, معرفی کلیدهای میانبر

 

۱۲ . بازگشت به حالت زوم نرمال
در صورتی که از میانبر قبلی (شماره ۱۱) استفاده کرده باشید و حالا قصد دارید زوم صفحه مورد نظر را به حالت نرمال و عادی برگشت دهید ، کافیست از میانبر Ctrl + 0 استفاده کنید.

 

 میانبر های ویندوز 8, معرفی کلیدهای میانبر

 

۱۳ . بازکردن یک تب جدید در مرورگر

 

 میانبر های ویندوز 8, معرفی کلیدهای میانبر

 

۱۴ . بازکردن دوباره تب های بسته شده در مرورگر
در صورتی که یک تب را در مرورگر خود به اشتباه بسته اید می توانید از میانبر Ctrl + Shift + T برای بازگشت ان استفاده کنید.

 

 میانبر های ویندوز 8, معرفی کلیدهای میانبر

 

۱۵ . تمرکز مکان نما بر روی URL / قسمت جستجو در مرورگر
با استفاده از کلید های ترکیبی CTRL + L  می توانید به سرعت آدرس موجود در بالای مرورگر خود را انتخاب کرده و روی ان عمل ویرایش و … انجام دهید

 

 فرامین ویندوز, ترفندهای کامپیوتری

ali tavakkoli بازدید : 550 دوشنبه 26 مرداد 1394 نظرات (0)

در ادامه آموزش فتوشاپ و آشنایی با ابزارهای فتوشاپ ، به ابزار های باقی مانده می پردازم و در آموزش های آتی کاربرد این ابزار را همراه با مثال های عملی توضیح می دهم 

ابزار slice در فتوشاپ:
با این ابزار مفید می توانید عکس خود را به چند تکه برش دهید

2014-12-20_12-33-21ابزار slice select tool در فتوشاپ:
با این ابزار می توانید قسمت های که برش زیده اید را انتخاب کنید .
2014-12-20_12-33-30ابزار spot healing brush :
برای از بین بردن لکه ها و عیب های عکس ها به صورت سریع از این ابزار استفاده میکنند .
2014-12-20_12-33-47ابزار healing brush در فتوشاپ:
با این ابزار و بوسیله paint  بر روی عکس، عیب های آن را از بین می برد .
2014-12-20_12-33-55ابزار patch:
این ابزار نیز برای رفع عیوب عکس استفاده می شود به اینصورت که قسمتی از عکس را انتخاب می کنید  و بر روی قسمت عیب دار عکس می اندازید.قسمتی که شما انتخاب کردید بر روی قسمت معیوب کپی شده و اطراف آن نیز محو می شود به طوری که قابل تشخیص نباشد.
2014-12-20_12-34-03ابزار Content-Aware Move :
از این ابزار برای جابجا کردن قسمتی از عکس استفاده می شود .برای مثال  محل یک دکمه از روی لباس را بخواهید جابجا کنید.
2014-12-20_12-34-13ابزار red eye در فتوشاپ:
برای رفع مشکل قرمز شدن چشم در عکس استفاده می شود .
2014-12-20_12-34-22ابزار brush:
برای نقاشی کردن و رسم در فتوشاپ استفاده می شود .
2014-12-20_12-34-30ابزار pencil در فتوشاپ:
برای ایجاد نقاشی با حالتی شبیه به مداد .
2014-12-20_12-34-47ابزار color replacement tool:
با این ابزار می توانید به راحتی رنگ  قسمت انتخابی از عکس خود را تغییر دهید .
2014-12-20_12-34-59ابزار clone stamp:
عکس را بوسیله قسمتی که خودتان از آن انتخاب کردید نقاشی می کند .(یک قسمت را انتخاب می کنید و مانند مهر می توانید همه جا آن قسمت انتخابی را قرار دهید )
2014-12-20_12-35-19ابزار History Brush:
با این ابزار می توانید از یک موقعیت یا قسمتی از عکس استفاده کنید ، مثال ساده استفاده از آن به این صورت است که عکس رنگ خود را سیاه و سفید کنید و با استفاده از این ابزار قسمت های دلخواه را مجدد رنگی کنید .(یک نوع بازگشت به عقب)
2014-12-20_12-35-39ابزار Art History brush:
مانند ابزار history  می باشد با این تفاوت که یکسری افکت هنری و خلاقانه نیز ایجاد می کند .
2014-12-20_12-35-47ابزار eraser در فتوشاپ:
برای پاک کردن تصویر استفاده می شود (پاک کن )
2014-12-20_12-35-53ابزار Background Eraser :
برای حذف پس زمینه عکس استفاده می شود .
2014-12-20_12-36-01ابزار Magic Eraser:
برای حذف قسمت هایی که رنگ مشابه دارند استفاده می شود.
2014-12-20_12-36-10ابزار gradient:
برای ایجاد یک طیف رنگی  بین دو رنگ انتخابی استفاده می شود .
2014-12-20_12-36-17ابزار Paint bucket :
برای رنگ آمیزی یک تکه  از آن استفاده می شود .
2014-12-20_12-36-28ابزار ۳D Material Drop:
 در محیط سه بعدی فتوشاپ کاربرد دارد و برای دادن متریال به آبجکت سه بعدی استفاده می شود .
2014-12-20_12-36-39ابزار blur در فتوشاپ:
برای محو کردن قسمت های انتخابی شکل کاربرد دارد .
2014-12-20_12-36-47ابزار sharpen:
این ابزار عکس عمل محو کردن را انجام می دهد و لبه های تصویر را sharp (تیز) می کند .
2014-12-20_12-36-59ابزار Smudge:
ابزاریست برای ایجاد لکه در تصویر به این صورت که رنگ ها را در هم قاطی می کند .
2014-12-20_12-37-09ابزار Dodge:
باعث کم کردن رنگ  قسمت انتخابی می شود .
2014-12-20_12-37-21ابزار burn tool در فتوشاپ:
باعث تیره تر شده قسمت انتخابی می شود (اصطلاحاً سوزاندن رنگ) .
2014-12-20_12-37-33ابزار Sponge :
باعث اشباع یا عدم اشباع رنگ ها می شود .
2014-12-20_12-37-43ابزار Pen :
با این ابزار می توانید path  رسم کنید . با کاربرد path در درس های آینده آشنا خواهید شد .
2014-12-20_12-37-54ابزار type در فتوشاپ :
برای گذاشتن متن در تصویر به کار می رود .
2014-12-20_12-38-04ابزار Type mask :
برای ایجاد ماسک متنی به کار می رود (با مفاهیم ماسک در آینده آشنا خواهید شد)
2014-12-20_12-38-15ابزارهای Path selection :
برای انتخاب و ویرایش path  به کار برده می شود .
2014-12-20_12-38-27ابزاری های shape و  line :
برای ایجاد خط و شکل های ابتدایی مانند مربع و دایره و …
2014-12-20_12-38-38ابزار Custom Shape:
برای ایجاد شکل های توسعه داده شده استفاده می شود .2014-12-20_12-38-59ابزار  Hand  و Rotate:
برای جابجایی  و چرخش عکس به کار برده می شود .
2014-12-20_12-39-102014-12-20_12-39-24ابزارZoom  :
برای زوم کردن عکس کاربرد دارد .
2014-12-20_12-39-36
این مطلب برای آَشنایی شما با نام ابزار ها و آیکون آن ها بود . در درس های آینده با مثال های کاربردی این ابزار آشنا خواهید شد.

برچسب ها:
ali tavakkoli بازدید : 555 دوشنبه 26 مرداد 1394 نظرات (0)

شما با آشنایی با ابزار فتوشاپ می توانید کارهای متنوعی انجام دهید ، در واقع یادگیری ابزار فتوشاپ شما را با دنیای حرفه ای فتوشاپ آشنا خواهد کرد که با آن ها می توانید انواع اقسام کارها را از رتوش عکس گرفته تا تغییر عکس و تهیه پوستر و بروشور و …. انجام دهید . در این آموزش به طور کلی با این ابزار آشنا خواهیم شد و در درس های آینه به صورت تمرینی  و  همراه با مثال با انواع  کارایی های آن ها آشنا می شوید.

در عکس زیر نام ابزار ها را به صورت کلی می بینید

آموزش فتوشاپ به زبان فارسی و ساده

حالا به توضیح مختصر این ابزار می پردازیم :

ابزار move در فتوشاپ:
این ابزار قسمتی از عکس یا لایه ای را که انتخاب کرده اید جابجا می کند .

ابزار move در فتوشاپابزار Marquee:
با این ابزار می توانید به صورت مربع مستطیل ، دایره یا بیضی و به صورت خطی افقی یا عمودی ، از شکل ، قسمتی را انتخاب کنید .

ابزار فتوشاپابزار lasso tools :
با ابزارهای لاسو ، می توانید به صورت دستی ، چند ضلعی (خطهای شکسته) و به صورت مغناطیسی (به صورت اتوماتیک قسمت هایی از شکل که بین آن ها تضاد رنگ زیاد است انتخاب می کند ) قسمتی از شکل را انتخاب کنید .

ابزار lasso

ابزار quick selection:
با ابزار quick selection در فتوشاپ  می توانید به صورت سریع و با دراگ کردن ماوس بر روی  عکس  قسمت هایی از عکس را انتخاب کنید .

ابزار quick selectionابزار Magic Wand :
با این عصای جادویی (ابزار magic wand در فتوشاپ) می توانید قسمت هایی از عکس که رنگ مشابه دارند را انتخاب کنید .

ابزار Magic Wandابزار crop :
با ابزار کراپ می توانید به راحتی قسمتی از عکس را که می خواهید انتخاب و و مابقی عکس را حذف کنید .

ابزار کراپابزار eyedropper در فتوشاپ :
با این ابزار می توانید از رنگ عکس موجود نمونه برداری کنید .

2014-12-20_12-32-28  ابزار ۳d eye dropper:
این قسمت مربوط به استفاده فتوشاپ در نرم افزار های سه بعدی می شود ، می توانید از متریال مدل های سه بعدی نمونه برداری کنید .

2014-12-20_12-32-38ابزار color sampler tool:
با این ابزار می تواندی از رنگ  چهار نقطه عکس نمونه گیری کنید .

2014-12-20_12-32-45ابزار ruler فتوشاپ :
ابزار مفیدی که  میتوانید دو نقطه از عکس را انتخاب و فاصله ی بین آن ها و زاویه آنها را مشخص کنید .

ابزار خط کش در فتوشاپابزار note tool در فتوشاپ:
با این ابزار می توانید یک توضیح به عکس خود اضافه کنید .

2014-12-20_12-33-03ابزار count در فتوشاپ:
با این ابزار می توانید آبجکت های داخل عکس را بشمرید .با کلیک بر روی عکس یک نقطه همراه با شماره نشانه گذاری می شود .

2014-12-20_12-33-10

ali tavakkoli بازدید : 484 دوشنبه 26 مرداد 1394 نظرات (0)

اصلاح رنگ درفتوشاپ و پلاگین camera raw:

ببینیم camera raw چیست ؟

Camera raw یک برنامه کاربردی و یک پلاگین در محصولات Adobe می باشد که به عکاس های حرفه ای این امکان می دهد که نور و رنگ عکس های خود را که در حالت Raw گرفته باشند بعد از گرفتن عکس تنظیم کنند . شما در این تمرین از camera raw  استفاده خواهید کرد.

پلاگین camera raw  رو باید از نرم افزار Adobe bridge  اجرا کنید ، معمولا adobe bridge  همراه با فتوشاپ نصب خواهید شد .ما برای اجرای برنامه camera raw  از قسمت mini bridge  استفاده می کنیم .

2015-02-19_18-11-09

از منوی  فایل Brows in mini bridge  را کلیک کنید و در قسمت mini bridge  آدرس جایی که فایل های مورد نظر قرار دارد را مشخص کنید .

2015-02-19_18-14-06

بر روی فایل مورد نظر راست کلیک کنید و از منوی باز شده قسمت open with  بر روی Camera Raw کلیک کنید .

2015-02-19_18-16-34

ابزار white balance Tool  را انتخاب کنید و بر روی قسمتی از عکس که باید سفید یا خاکستری باشد کلیک کنید ، این ابزار باعث می شود رنگ عکس تا اندازه ای اصلاح شود و مبنای این اصلاح قسمت سفید عکس می باشد . برای نمونه بر روی طرح گرافیکی سفید دیوار کلیک کنید .

2015-02-19_18-22-24

2015-02-19_18-22-50

می توانید برای از بین بردن color cast دوباره بر قسمت های سفید دیگر ، مثلا قسمت سفید کفش بچه کلیک کنید .در بعضی عکس ها ممکن است بخواهید تنظیم بیشتری را برای تصحیح رنگ به کار ببرید

برای تنظیم دستی اصلاح رنگ موارد زیر را مانند عکس اعمال کنید :

2015-02-19_18-35-47

برای دیدن فرق بین عکس اصلی و تغییراتی که دادیم تیک جلوی preview  را بردارید .

2015-02-19_18-51-35

در پایان کار اگر بر روی save image  کلیک کنید عکس مستقیم ذخیره می شود ،اگر دکمه open image  را بزنید عکس با تغییرات اعمال شده در فتوشاپ باز می شود .

2015-02-19_18-53-06

در مطالب آینده با آموزش فتوشاپ با ما همراه باشید .

تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 928
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 12
  • تعداد اعضا : 47
  • آی پی امروز : 36
  • آی پی دیروز : 58
  • بازدید امروز : 46
  • باردید دیروز : 76
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 46
  • بازدید ماه : 2,527
  • بازدید سال : 81,622
  • بازدید کلی : 726,440